+45 55 55 79 38 info@viteco.dk
Steve Templeton fra USA’s næststørste fast food sandwich kæde er en fyr med kant. Han indledte med at fortælle lidt om sig selv, sin familie, så vise et billede af hans samling af Gibson-guitarer, og måske det største: Et billede hvor han spillede med to medlemmer af Aerosmith. Han blev straks ”hyret” til at være med i Exasol-bandet.

Hos Inspire Brands afvikler de dagligt kampagner for deres produkter. Analyse af, hvordan kampagnerne virker, er en vigtig anvendelse af deres data warehouse. Kampagnernes virkning analyseres med dashboards i Tableau. For at få Tableau dashboards hurtigere frem til brugerne byggede de en løsning med Tableau Extract. Her kunne man bestille et udtræk for udvalgte kampagnekoder, hvorefter et Extract blev dannet. Efterhånden tog det meget lang tid, og i flere tilfælde kørte det 1,5 time, hvorefter forespørgslen døde.

Opfølgning på kampagne accelereret med Exasol

Som et forsøg prøvede Steve, at kopiere data over i Exasol, som et accelerationslag ovenpå deres data warehouse. Resultatet var forbløffende. Det var nu muligt at køre live mod detaljerede data ned på bon-niveau uden at skulle vente på, at der blev genereret Extracts.

Arkitektur for Inspire Brand's kampagne Data Warehouse med Exasol og MS SQL Server
Løsningen blev bygget ind i deres produktion ved at lægge Exasol som et forespørgselslag ovenpå data warehouset i Microsoft SQL Server (EDW på billedet). Opdateringen styres fra SQL Server Integration Services, som initierer, at Exasol trækker data fra SQL Server databasen, da det er langt hurtigere at lade Exasol hente data end at lade SSIS skrive til Exasol.
Udbyttet for Inspire Brands er:

  • Elimineret tung proces til at danne Tableau data extracts fra SQL Server sammen med de driftsmæssige problemer det gav.
  • Der leveres dagligt data for kampagnevarer. Der bruges mange penge på kampagnerne – nu er det muligt at måle deres virkning.
  • Tableau forespørger nu live mod Exasol EDW. Det giver marketing-teamet agilitet, hvor de selv kan sætte alarmer op uden at inddrage IT.
  • Siden migrering til Exasol er data leveret dagligt til tiden.
  • Efter skift i uge 8 – nu uge 22 – er der med 3 mio. rækker ekstra om dagen ikke set noget fald i performance.

God news travels fast

Steve var en glad mand, der var sluppet for en stor byrde. Første skridt til at opgradere en udslidt infrastruktur er i hus, og marketings positive oplevelse er rygtedes, så de næste afdelinger – Tax og Treasury – vil gerne have glæde af de nye muligheder.

Og så ser vi frem til at se ham i bandet ved Xperience19!

Testimonials for Inspire Brand's Data Warehouse med Exasol og MS SQL Server
Share This