Hvilket problem løser Viteco Master Data?

Når du begynder at arbejde med dine data, kommer du hurtigt dertil, hvor dit økonomisystem, CRM-system med videre ikke lige har den gruppering af produkter eller kunder, som du skal bruge for at kunne følge ordentligt op. Hvis du bruger data fra flere systemer, hænger data måske ikke helt sammen. Kundenumre i økonomisystemet er fx forskellige fra kundenumre i webshoppen.

Viteco Master Data løser opgaven på en fremtidssikret måde. Du slipper også med al besværet i Excel, når der pludselig ikke kun er én, der skal bruge samme dokument.

Lad de rette vedligeholde data

Nogle vælger at tilføje data til brug for rapportering og analyse i deres økonomisystem eller lignende Det er ofte meget bekosteligt og ufleksibelt. Kvaliteten bliver som regel dårlig, fordi dem, der arbejder med systemet, ikke kan se idéen med de nye data eller måske ikke ved, hvad de skal udfylde dem med. Med faktum Master Data kan du lade de brugere, der har den relevante viden, vedligeholde data uden dyre tilpasninger af administrative systemer.

 

Overblik og styring

Nemt og fleksibelt:
Al opsætning sker let og direkte i din browser.

 

Involvér forretningsbrugere: Lad dem med viden om data stå for at definere og vedligeholde dem.

 

Én version af masterdata:
Alle masterdata er tilgængelige via en browser, så der er aldrig tvivl om, hvor den nyeste version findes.

 

Governance:
Automatisk registrering af, hvem der tilføjer og retter data. Med faktum Extract og Historic bevares alle ændringer.

Definér sammenhænge og referencedata

For at maksimere værdien af data tilføjer du som regel ekstra information. Det kan fx være kundesegment, varegrupper, informationer, der ikke er behov for at kunne håndtere i den daglige forretning, men nødvendig for at skabe overblik og indsigt.

Viteco Master Data gør det nemt og rentabelt. Samtidig er du sikker på, at alle brugere mener det samme, når du taler salg til segment A.

Hvorfor købe Viteco Master Data?

Alle brugere ser samme data. Du slipper for flere versioner af data og regneark, der pludselig er blokeret, så data ikke kan opdateres.

Master data er ét sted, så der er aldrig tvivl om, hvilken version, som er den rigtige, der er nemlig kun én. Adgang er nem uanset, hvor i virksomheden en bruger befinder sig, det kræver kun en browser.

 

Integreret del af automatiseret dataløsning

Viteco Warehouse Suite:
Her er moduler til at få data up- og downloadet. Processerne kan køres automatiseret, så data stilles til rådighed, hvor der er brug for det.

 

CSV import/eksport:
For enklere opgaver er det muligt at læse data ind/ud til fx Excel via CSV-filer.

 

REST API:
Viteco Master Data giver mulighed for, at andre applikationer kan integrere mod det.

Integrér i automatiseret flow

I kombination med Viteco Warehouse Suite kan data fra Viteco Master Data være en del i den automatiske opdatering af dine rapporterings- og analysedata (data warehouse). Data trækkes ud og kan også uploades til Viteco Master Data, hvis der fx er nye varenumre, der skal gøres mere detaljeret. Du har også mulighed for selv at programmere et grænsesnit op mod Viteco Master Datas REST API.

Indbygget validering af data

Valideringsregel kan defineres for hvert eneste felt. Det sikrer, at data, allerede når de indtastes, bliver kontrolleret. Så slipper der ikke fejlformaterede eller fejlindtastede data ind, og den bruger, der i første omgang har indtastet data, kan rette til med det samme.

 

Nem proces

Opret en tabel:
Data er organiseret i tabeller, ligesom et regneark i Excel, eller en tabel i en database. Du giver den et navn og en beskrivelse af, hvad den skal bruges til.

 

Tilføj felter til tabellen:
Du tilføjer de felter, du har brug for, og kan altid tilføje flere senere. Du kan også definere reference-tabeller, hvis du har brug for det.

 

Indlæs og indtast data:
Så er det bare at gå i gang.

Vi har lavet en række læringsvideoer om, hvordan du kommer i gang med at bruge Viteco Master Data. Første video viser, hvordan du opretter en tabel. Klik her og se den! 

Pris

Enkeltbruger 6.500 kr. per år
 

Flerbruger

–       Server

–       Navngiven bruger

 

 

13.000 kr. per år

2.000 kr. per år

 

Enterprise, én server, ubegrænsede brugere

 

65.000 kr. per år

 

Opstartspakke, 2 dages installation og starthjælp.

 

10.000 kr.

*Alle priser er ekskl. moms med forbehold for licenspriser, fejl mm.