Ydelser

Vi er eksperter i at etablere et data warehouse

Data Warehousing har været en udbredt disciplin siden begyndelsen af 80’erne. Som de fleste bekendt ved er data warehouse en samling af elektronisk data fra diverse kilder. Disse er lavet på sådan en måde, at det giver mulighed for at lave rapporter og analyse af data. I de seneste år har flere og flere virksomheder investeret i et eller flere data warehouses for at optimere rapporteringen generelt. Det har de desuden gjort for at kunne analysere og rapportere på tværs af de efterhånden mange systemer, der anvendes selv i små og mellemstore virksomheder.

 

Datawarehouse samler din data

Essensen af et data warehouse bygger på en database – i vores tilfælde databasen fra Exasol. Den data, som ophober sig, vil regelmæssigt kopieres fra forskellige systemer over i datavarehuset, så det bliver muligt at sammenligne virksomhedens data.

Business Intelligence giver dig overblik

En Business Intelligence løsning fra Viteco gør dig i stand til at træffe de rigtige beslutninger ud fra fakta. Du kender det. Alle dine systemer har en masse data. Du har svært ved at holde styr på den. Samtidig får du det ikke rigtig brugt, da din data er svær at sammenligne. Den samme vare kan have et hav af forskellige varenumre afhængig af systemerne.

Lige nu er de måske mest en omkostning – med Business Intelligence kan du gøre dem værdifulde og øge din virksomheds produktivitet, ressourceanvendelse, kundebetjening og meget andet. Mængden af data i dagligdagen stiger og stiger, hvilket øger behovet markant for løsninger, der kan skabe overblik over de mange informationer – også for mindre virksomheder. At have overblik og være informeret i tide er et vigtigt konkurrenceparameter i dag. Det kan for mange virksomheder være et spørgsmål om succes eller fiasko.

Rapportering af data skal være nemt

Hele formålet med at søsætte et BI projekt er at få omsat data til forretningsmæssige handlinger. Før det kan ske kræves rapportering og analyse af data ud fra faglig indsigt og erfaring – og ikke mindst et godt værktøj. Det kan vi hjælpe med!

Uge 1 – Opstart:

Sammen definerer vi en målsætning. Hvad skal vi opnå?

Når data er klar, laver vi de rapporter, der skal til for at opfylde målsætningen.

Uge 2 – Afprøvning:

De færdige rapporter og dashboards afprøves i hverdagen. De udvalgte brugere introduceres til løsningen. Viteco støtter op i hele forløbet med support og ugentlige statusmøder.

Uge 3 – Udbytte:

Aktiver dine data!

Uge 4 – Evaluering:

Blev målsætningen opfyldt?

Giver løsningen den forventede værdi?

Er det noget vi skal arbejde videre med?

Hvor kan vi ellers sætte ind og gøre din virksomhed mere effektiv?

Ring til os på 55 55 79 38 og hør mere!